Blogs

Gelijke toegang tot VO-scholen is een kwestie van organiseren én communiceren

Gelijke toegang tot VO-scholen is een kwestie van organiseren én communiceren

Vrije schoolkeuze is een groot goed in het Nederlands onderwijssysteem. Steeds vaker zijn er middelbare scholen die meer aanmeldingen krijgen dan dat ze plek hebben. Andere scholen hebben te weinig leerlingen. De manier waarop de plekken dan worden verdeeld verschilt per regio en per school. Dit werkt ongelijkheid in de hand. Een doelgericht, gezamenlijk toelatingsbeleid kan de gelijke toegang beschermen als alle schoolbesturen binnen een gemeente of regio eraan meedoen. Als dit proces wordt ingegaan, vraagt dit van begin af aan om organisatie én goede communicatie.
Van voltige tot krachttraining: onze collega Talitha draait er haar hand niet voor om

Van voltige tot krachttraining: onze collega Talitha draait er haar hand niet voor om

De meesten kennen haar als lid van het MT en teamleider van het digitale team van Huis Communicatie. Talitha werkt hard, doelgericht en legt de lat het liefst net een beetje hoger dan een ander. Zowel op werkgebied als buiten kantooruren. Wat de meesten van jullie niet weten is dat Talitha een grote passie heeft. Een passie waar ze over het algemeen heel bescheiden over is, onterecht vinden wij. 
Samen bouwen aan passend onderwijs

Samen bouwen aan passend onderwijs

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap stimuleert het ontwikkelen van oudersteunpunten voor passend onderwijs. Van alle samenwerkingsverbanden wordt verwacht dat zij een functionerend steunpunt hebben, of in ieder geval concrete plannen om zo’n steunpunt op te zetten. In 2021 publiceerde het ministerie daarom de Leidraad Samen bouwen aan ouder- en jeugdsteunpunten. Huis Communicatie kan hierin begeleiden. 
Kleine aanpassing, groots effect

Kleine aanpassing, groots effect

Een grote gele M. Een zwart vinkje. Een appel met een hap eruit. Grote kans dat deze summiere omschrijvingen gelijk een beeld bij je oproepen. Je ziet ze voor je, krijgt misschien zelfs zin in een hamburger, of nieuwe sportschoenen. Een sterk en onderscheidend logo zorgt voor herkenbaarheid en naamsbekendheid. Het schept vertrouwen en straalt uit waar je voor staat. McDonald’s, Nike en Apple zijn hier goed in geslaagd. De stap om een sterk logo te vervangen of te restylen is groot. Toch ondergaan ook de logo’s van grote merken een restyle om met de tijd mee te gaan. 
 ‘Om het kind heen staan: de trampoline zijn én het vangnet’

‘Om het kind heen staan: de trampoline zijn én het vangnet’

Klant aan het woord: John Verhoeff van Kindcentrum O3 

Iemand die ons iedere keer weer inspireert als we hem spreken is directeur en oprichter van Kindcentrum O3 in Den Haag John Verhoeff. Verhoeff vertelt hoe hij van een “gewone school in een buurt die bekend stond als de hoerenbuurt van de stad” een ontmoetingsplek voor de wijk wist te realiseren. Hij pakt het lerarentekort aan door buiten de lijntjes te kleuren én hij omschrijft zijn toekomstdroom voor het kindcentrum: een plek waar ieder kind van droomt. Laat je inspireren.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...