Blogs
Personality YES, Personal NO: de valkuilen van LinkedIn
Dagelijks scrollen 1,2 miljoen Nederlanders door hun tijdlijn op LinkedIn. Via hun netwerk zoeken ze naar informatie, inspiratie of naar een nieuwe baan. Dit zakelijke socialmediakanaal is daarom hét platform voor een goede profilering, ook voor het onderwijs. In de constante stroom van content sneeuwt een bericht gauw onder. Om dat te voorkomen is het belangrijk om inzicht te krijgen in het algoritme van LinkedIn.
Oosterlicht College Vianen start schooljaar met nieuwe naam
“Onze droombeelden, wensen en verwachtingen zijn goed vertaald naar de middelen die ontwikkeld zijn.”
Na maanden van voorbereiding is het nu dan echt zover: één van onze opdrachtgevers in Vianen - voorheen Oosterlicht College Vianen – gaat sinds 1 augustus officieel verder onder de naam Lekpoort College. Daar is heel wat voorbereiding aan voorafgegaan. Aan Huis Communicatie de vraag om de nieuwe naam op een krachtige wijze te introduceren en bekend te maken bij de belangrijkste doelgroepen en stakeholders in Vianen en omstreken. Laat dat maar aan ons over!
Toe aan een nieuw logo?
Een fusie, een nieuwe schoolnaam of gewoon toe aan een nieuw logo? Er zijn verschillende elementen waar je rekening mee moet houden. Grada Huis, één van de directeuren van Huis Communicatie heeft tientallen onderwijsorganisaties aan een mooi logo geholpen. Lees waar zij op let.
Snapchat up, twitter down
Social media onderzoek 2023
Je vindt ze op social media. Nieuwe leerlingen, ouders en potentiële nieuwe collega’s. Ook dit jaar zijn Nederlanders weer meer te vinden op de socials dan vorig jaar. We besteden gemiddeld maar liefst 114 minuten per dag op onze online kanalen. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek.
Je vindt ze op social media. Nieuwe leerlingen, ouders en potentiële nieuwe collega’s. Ook dit jaar zijn Nederlanders weer meer te vinden op de socials dan vorig jaar. We besteden gemiddeld maar liefst 114 minuten per dag op onze online kanalen. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek.
Mogelijk verbod op TikTok
Met maar liefst 3 miljoen (veelal jonge) Nederlandse gebruikers kunnen we niet om TikTok heen. De helft van de Nederlandse TikTokkers brengt zelfs dagelijks een bezoek aan dit populaire platform. Met de juiste content heb je tegen lage productiekosten een gigantisch bereik. Het recent door TikTok afgekondigde nieuwe privacybeleid voor de EU zet grote vraagtekens bij de veiligheid van het platform. Ben je actief op TikTok of heb je plannen om te starten, lees dan hier de laatste ontwikkelingen.