Blogs
Personality YES, Personal NO: de valkuilen van LinkedIn
Dagelijks scrollen 1,2 miljoen Nederlanders door hun tijdlijn op LinkedIn. Via hun netwerk zoeken ze naar informatie, inspiratie of naar een nieuwe baan. Dit zakelijke socialmediakanaal is daarom hét platform voor een goede profilering, ook voor het onderwijs. In de constante stroom van content sneeuwt een bericht gauw onder. Om dat te voorkomen is het belangrijk om inzicht te krijgen in het algoritme van LinkedIn.
Bereik laaggeletterde ouders met deze tips
1 op de 9 ouders van schoolgaande kinderen is laaggeletterd. Kinderen worden, mede door de implementatie van digitale geletterdheid in het curriculum, digitaal steeds vaardiger. Dat geldt niet voor alle ouders. Digitale en schriftelijke vaardigheden zijn voor een groep ouders helemaal niet vanzelfsprekend, maar heel lastig. Om hen via de ouderapp of het ouderportaal toch te bereiken, kun je als school gelukkig het een en ander doen.
Laat je kernwaarden geen loze kreten zijn
Samen, ambitieus, innovatief, ondernemend, inclusief, duurzaam. Het verzinnen van veelbelovende en goed klinkende kernwaarden is niet zo moeilijk. Die waarden zó kiezen dat ze daadwerkelijk passen bij je organisatie en in de praktijk worden doorleefd, is een ander verhaal. Een minstens zo belangrijk verhaal, stelt collega Janneke Dijke. “Het kan echt misgaan wanneer je geclaimde waarden niet matchen met de werkelijkheid. Daarom is het essentieel om je kernwaarden, missie en visie zorgvuldig te bepalen en formuleren.”
We hebben nieuws!
De mooie reis van Janneke Dijke in de spotlights
Met een grote liefde voor taal, communicatie én het onderwijs kunnen we wel zeggen dat de rol van Janneke Dijke als senior communicatieadviseur bij Huis Communicatie haar op het lijf is geschreven. Ruim 6 jaar geleden verruilde ze de journalistiek voor ons bureau. Haar doel: nog meer kunnen betekenen voor het onderwijs. Van die overstap heeft Janneke geen seconde spijt gehad. En dat betaalt zich uit. We hebben namelijk geweldig nieuws dat we hier graag met jullie delen: per 1 oktober treedt Janneke toe tot de directie van Huis Communicatie.
Klant uitgelicht: alles uit de kast voor de Willem van Veenschool in Hoofddorp
Voor het 60-jarig bestaan van de Willem van Veenschool in Katwijk werd groots uitgepakt: de school heeft gekozen voor een heel nieuw logo, met bijpassende huisstijl. Huis Communicatie mocht de basisschool in Katwijk in dit traject begeleiden.