Blogs

Uitbesteden is zo gek nog niet

Uitbesteden is zo gek nog niet

Laatst viel mijn mond open van verbazing. Op Instagram zag ik dat je een professioneel team kunt inhuren om je huis op te ruimen. Van de kelder tot de zolder. Struikel je in je garage over de rommel? Helpen ze ook bij! En deze professionals hebben er nog plezier in ook.  Wat dit met ons vak te maken heeft? Dat lees je hier.
In een goede website moet je blijven investeren

In een goede website moet je blijven investeren

Er is een nieuwe website voor de school of het bestuur ontwikkeld, gefeliciteerd! Daar heb je de komende maanden geen omkijken meer naar, toch? Niets is minder waar. Een goede website valt of staat met het blijven onderhouden van de site. Hetzelfde geldt voor de social mediakanalen. Door consequent en met enige regelmatig content online te plaatsen en te vernieuwen blijf je in beeld. En dat wil je. 
Genderneutraal schrijven

Genderneutraal schrijven

Voetballertjes die Frenkie de Jong of Lieke Martens willen zijn. Jongeren die ontdekken wie ze zijn en waar ze bij horen. Kinderen die houden van ballet, rugby, Lego Ninjago, regenboogeenhoorns – of juist helemaal niet. Hoe communiceer je met al die verschillende leerlingen? En hun (co-, bonus-, plus-) ouders? Onze adviseur Martijn van Lith heeft een liefde voor de Nederlandse taal en cultuur en ging op onderzoek uit. Lees hier zijn tips voor genderneutraal schrijven in het onderwijs. 

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Jaarverslag saai? Welnee! Maak een populaire versie

Naast het verplichte jaarverslag kiezen steeds meer schoolbesturen ervoor om ook een publieksversie te maken. Dit publieksjaarverslag is een mooie manier om complexe informatie toegankelijk te maken voor een breder publiek. Voor wie dit jaar ook een publieksjaarverslag wil maken, hebben we een aantal creatieve opties op een rij gezet.  
Dit is hét moment om te starten met de schoolgids

Dit is hét moment om te starten met de schoolgids

Laten we eerlijk zijn: een schoolgids schrijven is niet de meest favoriete bezigheid. Veel scholen wijzigen elk jaar daarom alleen het hoogst noodzakelijke en voegen ieder jaar weer tekst toe. Toch is het goed om de schoolgids af en toe eens flink tegen het licht te houden. Een schoolgids is meer dan alleen een informatiebron. Het is een uitnodigend communicatiemiddel waarmee je je als school kunt profileren. Dit is hét moment om ermee aan de slag te gaan. We zetten vijf tips voor een mooie wervende gids op een rij.

1 2 3 4