Blogs

Ontdek onze drie bestuursabonnementen

Ontdek onze drie bestuursabonnementen

Huis Communicatie biedt speciaal aan schoolbesturen het bestuursabonnement ‘Communicatieprofs, een abonnement op goede onderwijscommunicatie’. Het werkt als volgt: één van onze enthousiaste communicatieprofessionals gaat met veel plezier voor jullie aan de slag. Deze adviseur is het vaste aanspreekpunt en een fijne sparringpartner waar je altijd op kunt terugvallen en die graag een stapje harder loopt. Met heldere afspraken die gedurende het jaar opgepakt worden, kun je erop rekenen dat de communicatie professioneel en zorgvuldig wordt opgepakt. Veel besturen hebben ons abonnement al ontdekt. 
Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Werk online aan je identiteit voor een sterkere positie

Is de ouder van nu anders dan die van vroeger? Absoluut, maar iedere ouder wil nog steeds het beste voor zijn of haar kind. Dat verandert niet. De manier waarop de ouder het beste voor zijn kind probeert te zoeken wél. Online gaat een wereld aan informatie voor ouders open. Staat jouw school of bestuur daar tussen? Grote kans dat hier verbeteringen mogelijk zijn. Welke kansen er nog liggen lees je hier. 

“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

“Het ziet er aantrekkelijk uit en is inhoudelijk sterk”

Arjan Dorst, voorzitter CvB PCPO Capelle-Krimpen over de nieuwe koers 

Tijdens een drukbezochte inspiratiedag begin oktober presenteerde Stichting PCPO Capelle-Krimpen haar nieuwe koersplan: Samenwerken aan inclusiever en toekomstgericht onderwijs. Wij mochten ondersteunen bij de gesprekken in het traject van de totstandkoming van het koersplan, waarbij we PCPO Capelle-Krimpen hielpen zoeken wat precies de focus is voor de komende vier jaar. Vervolgens hebben we het koersplan geschreven en vormgegeven. Ook een animatie en visual volgden. Bestuurder Arjan Dorst vertelt over de samenwerking en natuurlijk laten we het eindresultaat zien.  
 

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

Project uitgelicht: De Drentse Hoek

“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.” 

Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat. 

5 tips voor een spraakmakende commercial

5 tips voor een spraakmakende commercial

Wie denkt dat commercials alleen zijn weggelegd voor commerciële bedrijven, heeft het mis. Ook het onderwijs heeft baat bij dit medium. Van profilerings- tot wervingscommercials voor nieuwe leerlingen én docenten. Van animaties om de koers in beeld te brengen tot korte social clips voor Facebook of Instagram. We geven je 5 tips.