Blogs

Laat je kernwaarden geen loze kreten zijn

Laat je kernwaarden geen loze kreten zijn

Samen, ambitieus, innovatief, ondernemend, inclusief, duurzaam. Het verzinnen van veelbelovende en goed klinkende kernwaarden is niet zo moeilijk. Die waarden zó kiezen dat ze daadwerkelijk passen bij je organisatie en in de praktijk worden doorleefd, is een ander verhaal. Een minstens zo belangrijk verhaal, stelt collega Janneke Dijke. “Het kan echt misgaan wanneer je geclaimde waarden niet matchen met de werkelijkheid. Daarom is het essentieel om je kernwaarden, missie en visie zorgvuldig te bepalen en formuleren.”
Klant uitgelicht: alles uit de kast voor de Willem van Veenschool in Hoofddorp

Klant uitgelicht: alles uit de kast voor de Willem van Veenschool in Hoofddorp

Voor het 60-jarig bestaan van de Willem van Veenschool in Katwijk werd groots uitgepakt: de school heeft gekozen voor een heel nieuw logo, met bijpassende huisstijl. Huis Communicatie mocht de basisschool in Katwijk in dit traject begeleiden. 
AMORE: met een frisse blik kijken naar missie en visie

AMORE: met een frisse blik kijken naar missie en visie

Een missie en visie vormen hét fundament van je hele organisatie. Het is goed om af en toe kritisch naar je missie en visie te kijken en ze – indien nodig – bij te schaven. Het AMORE-principe kan hierbij helpen. In dit artikel geven we tips én een handige checklist voor een sterke, evenwichtige missie en visie voor een school of schoolbestuur. 
Blijf ook na de open dag top of mind

Blijf ook na de open dag top of mind

De leerlingenwerving is in volle gang. Iedere school hoopt natuurlijk dat de groep-8 leerlingen na de open dag zo enthousiast zijn dat ze zich helemaal thuis voelen zodat een aanmelding alleen nog een formaliteit is. Wil je de kans op een aanmelding vergroten, blijf dan ook na de open dag top of mind bij de toekomstige brugklassers en hun ouders.  
Leerlingen gezocht

Leerlingen gezocht

Leerlingen werven kan knap lastig zijn. Zelfs als het onderwijsconcept staat als een huis, hebben veel PO- en VO-scholen moeite om naar de buitenwereld te verwoorden waar de school voor staat. Tijdens de training ‘Werving en profilering in het onderwijs’ geeft de trainer van Huis Communicatie praktische tools en oplossingen waarmee je als school direct aan de slag kunt. Ze licht alvast een tipje van de sluier op.

1 2 3 4 5 6 7