Blogs

De kracht van rebranding is de kracht van herkend en begrepen worden
Rebranding is in de marketing- en reclamewereld doodgewoon, maar binnen het onderwijs geen gemeengoed. Naast merken en bedrijven evolueren ook onderwijsorganisaties en scholenkoepels binnen een bepaalde tijd. Daarom kunnen zij niet achterblijven. Als organisatie moet je je blijven ontwikkelen, omdat de wereld om jouw organisatie heen dat ook doet.

Een (tijdelijk) gat in je bezetting? Huis Communicatie springt in
De meeste scholen en besturen hebben hun interne communicatie goed geregeld. Maar soms doet zich een groot project voor dat voor bepaalde tijd om extra handjes vraagt. Of valt er tijdelijk een collega uit, bijvoorbeeld vanwege zwangerschapsverlof. In dat geval kunnen wij een kracht leveren om jullie een of meerdere dagen per week te ondersteunen. Zo zijn wij niet meer alleen die collega op afstand, maar ook bij de school of het bestuur op locatie.
.png?1727946171=)
Laat je kernwaarden geen loze kreten zijn
Samen, ambitieus, innovatief, ondernemend, inclusief, duurzaam. Het verzinnen van veelbelovende en goed klinkende kernwaarden is niet zo moeilijk. Die waarden zó kiezen dat ze daadwerkelijk passen bij je organisatie en in de praktijk worden doorleefd, is een ander verhaal. Een minstens zo belangrijk verhaal, stelt collega Janneke Dijke. “Het kan echt misgaan wanneer je geclaimde waarden niet matchen met de werkelijkheid. Daarom is het essentieel om je kernwaarden, missie en visie zorgvuldig te bepalen en formuleren.”
.png?1727945812=)
Klant uitgelicht: alles uit de kast voor de Willem van Veenschool in Hoofddorp
Voor het 60-jarig bestaan van de Willem van Veenschool in Katwijk werd groots uitgepakt: de school heeft gekozen voor een heel nieuw logo, met bijpassende huisstijl. Huis Communicatie mocht de basisschool in Katwijk in dit traject begeleiden.
.png?1715785367=)
AMORE: met een frisse blik kijken naar missie en visie
Een missie en visie vormen hét fundament van je hele organisatie. Het is goed om af en toe kritisch naar je missie en visie te kijken en ze – indien nodig – bij te schaven. Het AMORE-principe kan hierbij helpen. In dit artikel geven we tips én een handige checklist voor een sterke, evenwichtige missie en visie voor een school of schoolbestuur.