Een sterke contentstrategie voor LinkedIn creëer je zo
Met ruim 5,5 miljoen gebruikers in Nederland biedt LinkedIn dé kans om je als school online te profileren. Het effectief inzetten van LinkedIn kan echter een uitdaging zijn. Zeker omdat het een taak is die vaak nog bovenop een al uit-de-voegen-barstend takenpakket komt. Dankzij deze tips lukt het deze keer wél om van LinkedIn een succes te maken.
Een sterke LinkedIn-strategie begint bij een helder doel en goed inzicht in de doelgroep. Wil je nieuw personeel aantrekken, de ouderbetrokkenheid vergroten of laten zien waar je als school voor staat? Zet het doel op papier en koppel dit aan de doelgroep. Door duidelijk te definiëren wat én wie je wilt bereiken, kun je gerichte content creëren die aansluit bij het beoogde publiek.
Herkenbaar en gestructureerd
Als je besluit LinkedIn actief in te zetten voor de school, is het belangrijk om een herkenbare huisstijl en tone-of-voice te hanteren. Consistentie in visuele en tekstuele communicatie zorgt ervoor dat je als school herkenbaar blijft en vertrouwen opbouwt. Denk aan een professionele profielfoto, een pakkende omschrijving en regelmatige updates die de onderwijsvisie en successen reflecteren.
Structuur is vereiste nummer één. Een contentkalender helpt hierbij. Dit is een kalender waarin je aangeeft wanneer je wat wilt gaan delen. Door gebruik te maken van een contentkalender kun je gestructureerd te werk gaan en vooruit plannen. Zo kun je ook inspelen op relevante momenten in het schooljaar en feestdagen. Huis Communicatie kan hierin ondersteunen: in onze vorige update deelden we al een handige inhaakkalender, we kunnen zelfs een op maat gemaakte kalender voor je school ontwikkelen.
Relevant en impactvol
Daarnaast speelt de inhoud van je berichten uiteraard een grote rol in het succes van je LinkedIn-strategie. Sterke contentpijlers helpen bij het structureren van je berichten. Denk aan:
Succesverhalen van leerlingen en docenten (fans van de organisatie)
Visie en missie van de organisatie
Vacatures
Actueel
Door deze pijlers vast te stellen en zichtbaar te maken in de berichten, zorg je ervoor dat je berichten waardevol en gevarieerd blijven.
LinkedIn is een krachtig platform voor scholen die hun zichtbaarheid en impact willen vergroten. Met een duidelijke strategie, consistente communicatie en relevante content kun je als school een sterke positie innemen op dit platform. En het mooie is: je hoeft het niet alleen te doen. Huis Communicatie ondersteunt bij het opzetten en uitvoeren van een effectieve LinkedIn-strategie, zodat je school zich optimaal presenteert aan de juiste doelgroep.
Een sterke contentstrategie voor LinkedIn creëer je zo
Een sterke LinkedIn-strategie begint bij een helder doel en goed inzicht in de doelgroep. Wil je nieuw personeel aantrekken, de ouderbetrokkenheid vergroten of laten zien waar je als school voor staat? Zet het doel op papier en koppel dit aan de doelgroep. Door duidelijk te definiëren wat én wie je wilt bereiken, kun je gerichte content creëren die aansluit bij het beoogde publiek.
Herkenbaar en gestructureerd
Als je besluit LinkedIn actief in te zetten voor de school, is het belangrijk om een herkenbare huisstijl en tone-of-voice te hanteren. Consistentie in visuele en tekstuele communicatie zorgt ervoor dat je als school herkenbaar blijft en vertrouwen opbouwt. Denk aan een professionele profielfoto, een pakkende omschrijving en regelmatige updates die de onderwijsvisie en successen reflecteren.
Structuur is vereiste nummer één. Een contentkalender helpt hierbij. Dit is een kalender waarin je aangeeft wanneer je wat wilt gaan delen. Door gebruik te maken van een contentkalender kun je gestructureerd te werk gaan en vooruit plannen. Zo kun je ook inspelen op relevante momenten in het schooljaar en feestdagen. Huis Communicatie kan hierin ondersteunen: in onze vorige update deelden we al een handige inhaakkalender, we kunnen zelfs een op maat gemaakte kalender voor je school ontwikkelen.
Relevant en impactvol
Daarnaast speelt de inhoud van je berichten uiteraard een grote rol in het succes van je LinkedIn-strategie. Sterke contentpijlers helpen bij het structureren van je berichten. Denk aan:
Door deze pijlers vast te stellen en zichtbaar te maken in de berichten, zorg je ervoor dat je berichten waardevol en gevarieerd blijven.
LinkedIn is een krachtig platform voor scholen die hun zichtbaarheid en impact willen vergroten. Met een duidelijke strategie, consistente communicatie en relevante content kun je als school een sterke positie innemen op dit platform. En het mooie is: je hoeft het niet alleen te doen. Huis Communicatie ondersteunt bij het opzetten en uitvoeren van een effectieve LinkedIn-strategie, zodat je school zich optimaal presenteert aan de juiste doelgroep.
MAIL HANNAH