Er is een nieuwe website voor de school of het bestuur ontwikkeld, gefeliciteerd! Daar heb je de komende maanden geen omkijken meer naar, toch? Niets is minder waar. Een goede website valt of staat met het blijven onderhouden van de site. Hetzelfde geldt voor de social mediakanalen. Door consequent en met enige regelmatig content online te plaatsen en te vernieuwen blijf je in beeld. En dat wil je.
Als je wilt blijven, moet je schrijven
Om bij je doelgroep top-of-mind te blijven, moet je zichtbaar zijn. Door geregeld blogs, tips of nieuwsberichten te plaatsen op je website en sociale media blijf je in beeld. Daarnaast toon je jouw expertise door deze berichten te delen. Een goede contentstrategie opzetten, kan je hierbij helpen. Kort gezegd: breng met jouw contentstrategie structuur aan in je contentactiviteiten op de lange termijn.
Je contentstrategie is bepaald. Vervolgens kan een contentkalender je helpen bij het plannen van alle content. Je bedenkt wat voor content je wilt publiceren, wanneer, wat, voor wie en in welke vorm. Qua inhoud kan je bijvoorbeeld inhaken op actualiteiten zoals de Dag van de leraar, schoolvakanties, feestdagen en belangrijke gebeurtenissen in het onderwijs. Blijf wel goed afwisselen met informatie en inspiratie, tekst, afbeeldingen en video. Zo houd je jouw doelgroep geïnteresseerd.
Blijven vernieuwen
Vergeet ook niet om regelmatig bestaande pagina’s op je website te verversen met nieuwe teksten en content en nieuwe (landing)pagina’s aan te maken. Dit kan je doen aan de hand van een websiteanalyse. Hiermee kan je inzien welke pagina’s goed worden bekeken, of juist niet. Is de informatie niet interessant? Of is de pagina lastig te vinden? Pas het eens aan en kijk na een tijdje of het effect heeft gehad.
Houd Google te vriend
Houd je website ook technisch up-to-date! Een update voor je website bevat vaak nieuwe functionaliteiten of verbeteringen. Hierdoor blijft je website gebruiksvriendelijk, snel en toegankelijk. Deze laatste twee zijn belangrijk voor je vindbaarheid in zoekmachines. Een belangrijke tool om nieuwe bezoekers te trekken.
On top of mind blijven van je doelgroep én goed vindbaar zijn online: dat kost tijd en energie. Heb je die niet? Laat het dan aan ons over! Wij bepalen samen een contentstrategie waarna we een contentkalender maken. Zowel voor de website als voor social media. Ondersteuning nodig bij het verzenden van de nieuwsbrief? Of het schrijven van posts? Ook daarvoor kun je bij ons terecht. Ik vertel je graag meer over de mogelijkheden.
In een goede website moet je blijven investeren
Als je wilt blijven, moet je schrijven
Om bij je doelgroep top-of-mind te blijven, moet je zichtbaar zijn. Door geregeld blogs, tips of nieuwsberichten te plaatsen op je website en sociale media blijf je in beeld. Daarnaast toon je jouw expertise door deze berichten te delen. Een goede contentstrategie opzetten, kan je hierbij helpen. Kort gezegd: breng met jouw contentstrategie structuur aan in je contentactiviteiten op de lange termijn.
Je contentstrategie is bepaald. Vervolgens kan een contentkalender je helpen bij het plannen van alle content. Je bedenkt wat voor content je wilt publiceren, wanneer, wat, voor wie en in welke vorm. Qua inhoud kan je bijvoorbeeld inhaken op actualiteiten zoals de Dag van de leraar, schoolvakanties, feestdagen en belangrijke gebeurtenissen in het onderwijs. Blijf wel goed afwisselen met informatie en inspiratie, tekst, afbeeldingen en video. Zo houd je jouw doelgroep geïnteresseerd.
Blijven vernieuwen
Vergeet ook niet om regelmatig bestaande pagina’s op je website te verversen met nieuwe teksten en content en nieuwe (landing)pagina’s aan te maken. Dit kan je doen aan de hand van een websiteanalyse. Hiermee kan je inzien welke pagina’s goed worden bekeken, of juist niet. Is de informatie niet interessant? Of is de pagina lastig te vinden? Pas het eens aan en kijk na een tijdje of het effect heeft gehad.
Houd Google te vriend
Houd je website ook technisch up-to-date! Een update voor je website bevat vaak nieuwe functionaliteiten of verbeteringen. Hierdoor blijft je website gebruiksvriendelijk, snel en toegankelijk. Deze laatste twee zijn belangrijk voor je vindbaarheid in zoekmachines. Een belangrijke tool om nieuwe bezoekers te trekken.
On top of mind blijven van je doelgroep én goed vindbaar zijn online: dat kost tijd en energie. Heb je die niet? Laat het dan aan ons over! Wij bepalen samen een contentstrategie waarna we een contentkalender maken. Zowel voor de website als voor social media. Ondersteuning nodig bij het verzenden van de nieuwsbrief? Of het schrijven van posts? Ook daarvoor kun je bij ons terecht. Ik vertel je graag meer over de mogelijkheden.
Stuur talitha een mail