Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne
VO-scholen staan ieder jaar opnieuw voor dezelfde uitdaging: hoe informeer je leerlingen en uit groep 7 en 8 en hun ouders op een effectieve en efficiënte manier over de overstap naar de brugklas én het beschikbare onderwijsaanbod in de buurt? De Almeerse VO-scholen besloten, in samenwerking met Huis Communicatie, de handen ineen te slaan. Lees hier hoe we dit hebben aangepakt en laat je inspireren.
Samen bereik je meer. Met die gedachte in het achterhoofd besloten de 17 Almeerse VO-scholen te starten met de gezamenlijke voorlichtingscampagne Kies je school in Almere (KJSA). Doel van de campagne is om ouders en leerlingen te informeren over de spannende periode die voor hen ligt. Tegelijkertijd krijgen scholen de kans kennis te maken met alle potentiële nieuwe leerlingen. Kortom: een win-win situatie.
Start bij de basis: een catchy website
Een succesvolle voorlichtingscampagne kan uiteraard niet zonder een catchy website. Op KiesjeschoolinAlmere.nl (link: www.kiesjeschoolinalmere.nl) krijgen Almeerse leerlingen uit groep 7 en 8 antwoord op al hun vragen over het voortgezet onderwijs en het onderwijsaanbod van de Almeerse VO-scholen. Dankzij het KiesKompas komen leerlingen er binnen een paar muisklikken achter welke school bij hun past. Uiteraard wordt er – online en offline - ook aan de ouders gedacht. Zij spelen immers een minstens zo belangrijke rol in het kiezen van een vervolgschool voor hun kind.
Informeren, oriënteren en enthousiasmeren
Om ouders mee te nemen in het proces, helpen we de VO-scholen bij de organisatie van 12 informatiebijeenkomsten voor ouders en verzorgers. Door middel van kleurrijke posters, opvallende social media posts en een persoonlijke brief zijn ouders uitgenodigd voor een bijeenkomst op een gastschool bij hun in de buurt. Tijdens deze bijeenkomst komen ouders via een plenaire presentatie – inclusief sprankelende PowerPoint – een scholenmarkt en diverse schoolpresentaties alles te weten over het Almeerse onderwijsaanbod en kunnen zij bij de scholen terecht met al hun vragen. En dit allemaal centraal op één avond.
De eerste bijeenkomsten zitten er inmiddels op en werden drukbezocht. Een gezamenlijke aanpak die positief werd ontvangen door de ouders. Nieuwsgierig? Omroep Flevoland legde het vast.
Van PO naar VO: Almere kiest voor gezamenlijke voorlichtingscampagne
Samen bereik je meer. Met die gedachte in het achterhoofd besloten de 17 Almeerse VO-scholen te starten met de gezamenlijke voorlichtingscampagne Kies je school in Almere (KJSA). Doel van de campagne is om ouders en leerlingen te informeren over de spannende periode die voor hen ligt. Tegelijkertijd krijgen scholen de kans kennis te maken met alle potentiële nieuwe leerlingen. Kortom: een win-win situatie.
Start bij de basis: een catchy website
Een succesvolle voorlichtingscampagne kan uiteraard niet zonder een catchy website. Op KiesjeschoolinAlmere.nl (link: www.kiesjeschoolinalmere.nl) krijgen Almeerse leerlingen uit groep 7 en 8 antwoord op al hun vragen over het voortgezet onderwijs en het onderwijsaanbod van de Almeerse VO-scholen. Dankzij het KiesKompas komen leerlingen er binnen een paar muisklikken achter welke school bij hun past. Uiteraard wordt er – online en offline - ook aan de ouders gedacht. Zij spelen immers een minstens zo belangrijke rol in het kiezen van een vervolgschool voor hun kind.
Informeren, oriënteren en enthousiasmeren
Om ouders mee te nemen in het proces, helpen we de VO-scholen bij de organisatie van 12 informatiebijeenkomsten voor ouders en verzorgers. Door middel van kleurrijke posters, opvallende social media posts en een persoonlijke brief zijn ouders uitgenodigd voor een bijeenkomst op een gastschool bij hun in de buurt. Tijdens deze bijeenkomst komen ouders via een plenaire presentatie – inclusief sprankelende PowerPoint – een scholenmarkt en diverse schoolpresentaties alles te weten over het Almeerse onderwijsaanbod en kunnen zij bij de scholen terecht met al hun vragen. En dit allemaal centraal op één avond.
De eerste bijeenkomsten zitten er inmiddels op en werden drukbezocht. Een gezamenlijke aanpak die positief werd ontvangen door de ouders. Nieuwsgierig? Omroep Flevoland legde het vast.