Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep
Dagelijks maken 7,6 miljoen mensen gebruik van Facebook en 2,1 miljoen mensen van Instagram. Sociale media zijn dus zeer bruikbare middelen om in te zetten voor de school of het bestuur. Als je een brede doelgroep wilt aanspreken, is een artikel in de regionale of lokale krant een goed begin, maar vaak niet voldoende.
Met een campagne op sociale media kun je je doelgroep veel gerichter bereiken. Ontwikkelingen op digitaal gebied gaan snel. De uitdaging is mee te gaan met deze ontwikkelingen om er zo veel mogelijk profijt van te hebben.
Het voordeel van het inzetten van socialemediacampagnes is dat je grote en specifieke doelgroepen bereikt. Alle leeftijdsgroepen zijn actief op sociale media en specifiek te segmenteren via een campagne. Uitgebreide targeting-opties bieden hierin veel mogelijkheden. Je kan onder andere een doelgroep filteren op onderwerpen, interesses en sociaal-demografische kenmerken.
Een campagne die zich specifiek richt op tieners en ouders in de regio van de school, leent zich erg goed om bijvoorbeeld de open dag te promoten of de naamsbekendheid van de school te vergroten. Ook voor grotere groepen en bredere regio’s zijn campagnes goed inzetbaar. Denk bijvoorbeeld aan lerarenwerving waarbij je de campagne kan richten op de juiste doelgroep in het onderwijs en de pabo.
Socialemediacampagnes bieden eindeloos veel mogelijkheden en het budget is zelf te bepalen per campagne. Dat maakt zo’n campagne zeer toegankelijk voor elke organisatie. Er is een campagne te ontwikkelen van een simpele afbeelding tot een uitnodigende video. Met budgetten die zelf te bepalen zijn, is er voor iedereen de mogelijkheid een grote en specifieke doelgroep te bereiken en meer te halen uit profilering.
Socialemediacampagnes om direct in te spelen op jouw doelgroep
Dagelijks maken 7,6 miljoen mensen gebruik van Facebook en 2,1 miljoen mensen van Instagram. Sociale media zijn dus zeer bruikbare middelen om in te zetten voor de school of het bestuur. Als je een brede doelgroep wilt aanspreken, is een artikel in de regionale of lokale krant een goed begin, maar vaak niet voldoende.
Met een campagne op sociale media kun je je doelgroep veel gerichter bereiken. Ontwikkelingen op digitaal gebied gaan snel. De uitdaging is mee te gaan met deze ontwikkelingen om er zo veel mogelijk profijt van te hebben.
Het voordeel van het inzetten van socialemediacampagnes is dat je grote en specifieke doelgroepen bereikt. Alle leeftijdsgroepen zijn actief op sociale media en specifiek te segmenteren via een campagne. Uitgebreide targeting-opties bieden hierin veel mogelijkheden. Je kan onder andere een doelgroep filteren op onderwerpen, interesses en sociaal-demografische kenmerken.
Een campagne die zich specifiek richt op tieners en ouders in de regio van de school, leent zich erg goed om bijvoorbeeld de open dag te promoten of de naamsbekendheid van de school te vergroten. Ook voor grotere groepen en bredere regio’s zijn campagnes goed inzetbaar. Denk bijvoorbeeld aan lerarenwerving waarbij je de campagne kan richten op de juiste doelgroep in het onderwijs en de pabo.
Socialemediacampagnes bieden eindeloos veel mogelijkheden en het budget is zelf te bepalen per campagne. Dat maakt zo’n campagne zeer toegankelijk voor elke organisatie. Er is een campagne te ontwikkelen van een simpele afbeelding tot een uitnodigende video. Met budgetten die zelf te bepalen zijn, is er voor iedereen de mogelijkheid een grote en specifieke doelgroep te bereiken en meer te halen uit profilering.