We hebben iets te vieren. Niet zomaar iets: Huis Communicatie bestaat 15 jaar. Een mijlpaal waar we deze maand extra bij stil staan. Grada en Talitha Huis gaan in gesprek over de ietwat spannende eerste periode, het belang van een sterk team om je heen en natuurlijk de uitbreiding van de directie met de volgende generatie.
Goed onderwijs voor ieder kind. Dat is vanaf dag één de missie geweest van directeur en oprichter Grada Huis. Wat ze wilde gaan doen was duidelijk: een succesvol bedrijf oprichten waarin haar liefde voor het onderwijs én het communicatievak samenkomen. Echt iets kunnen betekenen in de onderwijswereld. Met een team om haar heen, want ‘met elkaar kun je de beste resultaten bereiken’. Net zoals bij ieder bedrijf, ging ook dit niet zonder slag of stoot.
Talitha: “Ik herinner me nog goed de opening van je eerste kantoor in Noordwijk. Je had wat relaties en familieleden uitgenodigd en was benieuwd of er überhaupt wel iemand zou komen opdagen.”
Grada: “Dat was een bijzonder moment. Ik was net 50 geworden en wist precies wat ik wilde gaan doen, maar het enige dat ik had was een kantoor – ingericht met wat Ikea-meubels - en een groot netwerk dat ik door de jaren heen bij Verus had opgebouwd. De missie en visie moesten nog groeien en ik had (nog) geen klanten en nul medewerkers. Dat was best spannend, met een gezin thuis, studerende kinderen en een hypotheek die maandelijks gewoon betaald moest worden. Gelukkig was de opening een succes, bleek er behoefte te zijn aan een goed communicatieaanbod en mocht ik al snel mijn eerste klanten verwelkomen. Dat gaf me veel energie om door te gaan.”
Talitha: “En al snel volgden de eerste medewerkers...”
"Het is altijd mijn intentie geweest om een team om mij heen te verzamelen met mensen die net zoveel van dit vak en het onderwijs houden als ik."
Grada: “Ik ben ervan overtuigd dat je met elkaar zoveel meer kunt bereiken omdat je met en van elkaar kunt leren en elkaar kunt inspireren. Bovendien is het veel gezelliger om collega’s te hebben. Het is daarom altijd mijn intentie geweest om een team om mij heen te verzamelen met mensen die net zoveel van dit vak en het onderwijs houden als ik. Aan het samenstellen van ons team heb ik daarom ook veel aandacht en zorg besteed. Ik ben op iedere collega trots. Dat we met elkaar keihard werken, stuk voor stuk ambitieus zijn en plezier hebben met elkaar. Er is heel wat water door de Rijn gegaan voor het zover was. In het begin deed ik alles zelf. Klanten werven, opdrachten uitvoeren, maar ook de marketing en de financiën. Ontzettend leerzaam, maar ook heel intensief. Gelukkig kon ik na een jaar mijn eerste medewerker aannemen en al snel volgden er meer. In 2017 kwam jij ons team versterken.”
Talitha: “Voor mijn studie Sport, Management en Ondernemen deed ik een afstudeeronderzoek gericht op de marketing en groei van het bedrijf. Huis Communicatie was destijds al een goedlopend bedrijf met zo’n 5 a 6 medewerkers. Na mijn studie ben ik gebleven om de conclusies uit mijn onderzoek uit te voeren. In de tijd dat ik hier werk heb ik het bedrijf echt zien groeien. Het aantal opdrachtgevers is enorm toegenomen, het team is gegroeid naar 14 medewerkers, het kantoor is nu 2x zo groot en ik zie dat ons werk steeds meer verdieping heeft gekregen. Dat alles bij elkaar maakt het ook nog eens een heel fijn bedrijf om voor te werken. Ik ben nooit begonnen met de intentie om in de directie te eindigen, dat moest groeien. Toen duidelijk werd dat jij – Grada - wilde minderen, zette dat me aan het denken.”
"Ik ben nooit begonnen met de intentie om in de directie te eindigen, dat moest groeien."
Grada: “Daar hebben we veel gesprekken over gevoerd. Ik ben nog niet van plan om te stoppen, maar de 60-urige werkweken zijn voor mij verleden tijd. Ik ben heel blij dat het bedrijf geleid wordt door iemand die dezelfde missie en visie in het hart draagt, die zich iedere dag hard wil maken voor het onderwijs, die dezelfde compassie voelt voor het team en iemand die gedreven is om de groei van het bedrijf voort te zetten. Groei is geen doel op zich, maar groei betekent dat we nog meer kunnen betekenen voor het onderwijs. Dat jij – Talitha - de directie komt versterken is niet omdat je mijn dochter bent, dat is omdat je aan al deze ‘eisen’ voldoet. Je bent gemotiveerd, hebt prachtige plannen, gaat met de tijd mee en kan het bedrijf weer naar een volgend niveau tillen.”
Talitha: “De basis is goed. Meer dan goed. Dit is een mooi bedrijf met een prachtig doel. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat medewerkers en opdrachtgevers ons gegeven hebben en nog steeds geven. Voor Grada haar eerste opdrachtgever – Onderwijsgroep Amstelland in Amstelveen – hebben we nog jaren gewerkt en nog steeds komen ze af en toe bij ons terug. Veel organisaties komen bij ons door mond-tot-mondreclame. Dat is natuurlijk het grootste compliment dat je kunt krijgen. Ik heb een enorme drive om het bedrijf voort te zetten zoals het is. Dat betekent natuurlijk dat ook ik een duidelijke visie heb en genoeg plannen.”
"Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat medewerkers en opdrachtgevers ons gegeven hebben en nog steeds geven."
Grada: “En dat is precies wat ik zo mooi vind: een nieuwe generatie die staat te trappelen om aan de slag te gaan. Als ik één tip mag geven, dan is dat vooral: verzamel de juiste mensen om je heen. Mensen die je verder kunnen helpen, je inzicht geven, je inspireren. Zowel op verschillende vakgebieden als in je team. Wees dankbaar voor het vertrouwen dat mensen hebben in jou en in het bedrijf. En geniet van alles wat je meemaakt, want je knippert één keer met je ogen en ineens is er 15 jaar voorbij. Ik ben benieuwd wat de komende 15 jaar ons gaan brengen, ik heb daar alle vertrouwen in.”
Jubileuminterview: feest bij Huis Communicatie
Goed onderwijs voor ieder kind. Dat is vanaf dag één de missie geweest van directeur en oprichter Grada Huis. Wat ze wilde gaan doen was duidelijk: een succesvol bedrijf oprichten waarin haar liefde voor het onderwijs én het communicatievak samenkomen. Echt iets kunnen betekenen in de onderwijswereld. Met een team om haar heen, want ‘met elkaar kun je de beste resultaten bereiken’. Net zoals bij ieder bedrijf, ging ook dit niet zonder slag of stoot.
Talitha: “Ik herinner me nog goed de opening van je eerste kantoor in Noordwijk. Je had wat relaties en familieleden uitgenodigd en was benieuwd of er überhaupt wel iemand zou komen opdagen.”
Grada: “Dat was een bijzonder moment. Ik was net 50 geworden en wist precies wat ik wilde gaan doen, maar het enige dat ik had was een kantoor – ingericht met wat Ikea-meubels - en een groot netwerk dat ik door de jaren heen bij Verus had opgebouwd. De missie en visie moesten nog groeien en ik had (nog) geen klanten en nul medewerkers. Dat was best spannend, met een gezin thuis, studerende kinderen en een hypotheek die maandelijks gewoon betaald moest worden. Gelukkig was de opening een succes, bleek er behoefte te zijn aan een goed communicatieaanbod en mocht ik al snel mijn eerste klanten verwelkomen. Dat gaf me veel energie om door te gaan.”
Talitha: “En al snel volgden de eerste medewerkers...”
"Het is altijd mijn intentie geweest om een team om mij heen te verzamelen met mensen die net zoveel van dit vak en het onderwijs houden als ik."
Grada: “Ik ben ervan overtuigd dat je met elkaar zoveel meer kunt bereiken omdat je met en van elkaar kunt leren en elkaar kunt inspireren. Bovendien is het veel gezelliger om collega’s te hebben. Het is daarom altijd mijn intentie geweest om een team om mij heen te verzamelen met mensen die net zoveel van dit vak en het onderwijs houden als ik. Aan het samenstellen van ons team heb ik daarom ook veel aandacht en zorg besteed. Ik ben op iedere collega trots. Dat we met elkaar keihard werken, stuk voor stuk ambitieus zijn en plezier hebben met elkaar. Er is heel wat water door de Rijn gegaan voor het zover was. In het begin deed ik alles zelf. Klanten werven, opdrachten uitvoeren, maar ook de marketing en de financiën. Ontzettend leerzaam, maar ook heel intensief. Gelukkig kon ik na een jaar mijn eerste medewerker aannemen en al snel volgden er meer. In 2017 kwam jij ons team versterken.”
Talitha: “Voor mijn studie Sport, Management en Ondernemen deed ik een afstudeeronderzoek gericht op de marketing en groei van het bedrijf. Huis Communicatie was destijds al een goedlopend bedrijf met zo’n 5 a 6 medewerkers. Na mijn studie ben ik gebleven om de conclusies uit mijn onderzoek uit te voeren. In de tijd dat ik hier werk heb ik het bedrijf echt zien groeien. Het aantal opdrachtgevers is enorm toegenomen, het team is gegroeid naar 14 medewerkers, het kantoor is nu 2x zo groot en ik zie dat ons werk steeds meer verdieping heeft gekregen. Dat alles bij elkaar maakt het ook nog eens een heel fijn bedrijf om voor te werken. Ik ben nooit begonnen met de intentie om in de directie te eindigen, dat moest groeien. Toen duidelijk werd dat jij – Grada - wilde minderen, zette dat me aan het denken.”
"Ik ben nooit begonnen met de intentie om in de directie te eindigen, dat moest groeien."
Grada: “Daar hebben we veel gesprekken over gevoerd. Ik ben nog niet van plan om te stoppen, maar de 60-urige werkweken zijn voor mij verleden tijd. Ik ben heel blij dat het bedrijf geleid wordt door iemand die dezelfde missie en visie in het hart draagt, die zich iedere dag hard wil maken voor het onderwijs, die dezelfde compassie voelt voor het team en iemand die gedreven is om de groei van het bedrijf voort te zetten. Groei is geen doel op zich, maar groei betekent dat we nog meer kunnen betekenen voor het onderwijs. Dat jij – Talitha - de directie komt versterken is niet omdat je mijn dochter bent, dat is omdat je aan al deze ‘eisen’ voldoet. Je bent gemotiveerd, hebt prachtige plannen, gaat met de tijd mee en kan het bedrijf weer naar een volgend niveau tillen.”
Talitha: “De basis is goed. Meer dan goed. Dit is een mooi bedrijf met een prachtig doel. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat medewerkers en opdrachtgevers ons gegeven hebben en nog steeds geven. Voor Grada haar eerste opdrachtgever – Onderwijsgroep Amstelland in Amstelveen – hebben we nog jaren gewerkt en nog steeds komen ze af en toe bij ons terug. Veel organisaties komen bij ons door mond-tot-mondreclame. Dat is natuurlijk het grootste compliment dat je kunt krijgen. Ik heb een enorme drive om het bedrijf voort te zetten zoals het is. Dat betekent natuurlijk dat ook ik een duidelijke visie heb en genoeg plannen.”
"Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat medewerkers en opdrachtgevers ons gegeven hebben en nog steeds geven."
Grada: “En dat is precies wat ik zo mooi vind: een nieuwe generatie die staat te trappelen om aan de slag te gaan. Als ik één tip mag geven, dan is dat vooral: verzamel de juiste mensen om je heen. Mensen die je verder kunnen helpen, je inzicht geven, je inspireren. Zowel op verschillende vakgebieden als in je team. Wees dankbaar voor het vertrouwen dat mensen hebben in jou en in het bedrijf. En geniet van alles wat je meemaakt, want je knippert één keer met je ogen en ineens is er 15 jaar voorbij. Ik ben benieuwd wat de komende 15 jaar ons gaan brengen, ik heb daar alle vertrouwen in.”