“Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben.”
Interim directeur Jos van Adrichem over de succesvolle samenwerking met Huis Communicatie
Het begon met het verzoek om het logo onder handen te nemen, maar daar bleef het niet bij. De Sjaloomschool in Katwijk heeft in zijn geheel een flinke opfrisbeurt gekregen. Niet alleen het eigentijdse logo prijkt sinds kort aan de gevel van de basisschool, ook de vlaggen op het schoolplein zijn vervangen, de lokalen zijn voorzien van een verse verflaag passend bij de huisstijl en de leerlingen hebben nieuwe t-shirts en rugzakken in de kleuren van het nieuwe logo. En – vers van de pers: ook de door Nieuweschoolwebsite (onderdeel van Huis Communicatie) gebouwde website is live! Een uitdagende opdracht waar zowel de klant als wij met een positief gevoel op terugkijken.
Interim directeur Jos van Adrichem vroeg ons mee te denken over een restyle van het oude logo. In lijn daarvan waren ook de ouderbrochure en website aan vernieuwing toe. Zomaar een nieuw logo en een nieuwe website lanceren, dat zullen wij niet snel adviseren. Daarom hebben we een plan van aanpak opgesteld met mogelijkheden om op een sprankelende manier met de nieuwe look naar buiten te treden. Communicatieadviseur Cindy Zelen legt uit: “De Sjaloomschool bouwt met een fris geverfde school, een nieuwe website en een nieuw logo aan een sterk imago. Dit is hét moment om de school verder op de kaart te zetten. Als we een dergelijk verzoek binnenkrijgen, bekijken wij met ons team eerst: wat vraagt de klant en wat heeft de school nodig? In het geval van de Sjaloomschool betekent dit dat we niet alleen een nieuw logo ontwerpen, maar ook nadenken over het uitrollen hiervan.”
Logo met betekenis
Een nieuw logo vertelt een verhaal, dat geldt zeker voor het logo van de Sjaloomschool. Grada Huis begeleidde de restyle van het logo en legt uit: “Je herkent de duif, die verwijst naar het woord sjalom, wat vrede betekent. De vleugels die zijn afgebeeld als kinderhanden leggen de connectie met de basisschool. Daarmee draag je niet alleen de betekenis van de naam van de school uit, maar zet je ook stevig neer waar je als school voor staat. Om dat kracht bij te zetten, hebben we voorgesteld het logo breed uit te dragen en op een feestelijke manier te onthullen. Woensdagmiddag 10 mei werd het logo officieel onthuld en daarna groots gevierd met feestelijke activiteiten.”
Jos van Adrichem kan tevreden terugblikken op het hele proces: “De begeleiding door Huis Communicatie heb ik als positief ervaren. Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben, die soms ook dwingend kan zijn. Want dat heb je ook nodig als zo’n traject loopt naast alle andere activiteiten in je dagelijkse rol. De afgelopen vijf jaar heb ik nauw samengewerkt met een communicatieadviseur bij een andere organisatie, die is opgeleid door Huis Communicatie. Toen ik dat hoorde, wist ik wat ik in ‘huis’ haalde met dit team!”
“Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben.”
Interim directeur Jos van Adrichem over de succesvolle samenwerking met Huis Communicatie
Het begon met het verzoek om het logo onder handen te nemen, maar daar bleef het niet bij. De Sjaloomschool in Katwijk heeft in zijn geheel een flinke opfrisbeurt gekregen. Niet alleen het eigentijdse logo prijkt sinds kort aan de gevel van de basisschool, ook de vlaggen op het schoolplein zijn vervangen, de lokalen zijn voorzien van een verse verflaag passend bij de huisstijl en de leerlingen hebben nieuwe t-shirts en rugzakken in de kleuren van het nieuwe logo. En – vers van de pers: ook de door Nieuweschoolwebsite (onderdeel van Huis Communicatie) gebouwde website is live! Een uitdagende opdracht waar zowel de klant als wij met een positief gevoel op terugkijken.
Interim directeur Jos van Adrichem vroeg ons mee te denken over een restyle van het oude logo. In lijn daarvan waren ook de ouderbrochure en website aan vernieuwing toe. Zomaar een nieuw logo en een nieuwe website lanceren, dat zullen wij niet snel adviseren. Daarom hebben we een plan van aanpak opgesteld met mogelijkheden om op een sprankelende manier met de nieuwe look naar buiten te treden. Communicatieadviseur Cindy Zelen legt uit: “De Sjaloomschool bouwt met een fris geverfde school, een nieuwe website en een nieuw logo aan een sterk imago. Dit is hét moment om de school verder op de kaart te zetten. Als we een dergelijk verzoek binnenkrijgen, bekijken wij met ons team eerst: wat vraagt de klant en wat heeft de school nodig? In het geval van de Sjaloomschool betekent dit dat we niet alleen een nieuw logo ontwerpen, maar ook nadenken over het uitrollen hiervan.”
Logo met betekenis
Een nieuw logo vertelt een verhaal, dat geldt zeker voor het logo van de Sjaloomschool. Grada Huis begeleidde de restyle van het logo en legt uit: “Je herkent de duif, die verwijst naar het woord sjalom, wat vrede betekent. De vleugels die zijn afgebeeld als kinderhanden leggen de connectie met de basisschool. Daarmee draag je niet alleen de betekenis van de naam van de school uit, maar zet je ook stevig neer waar je als school voor staat. Om dat kracht bij te zetten, hebben we voorgesteld het logo breed uit te dragen en op een feestelijke manier te onthullen. Woensdagmiddag 10 mei werd het logo officieel onthuld en daarna groots gevierd met feestelijke activiteiten.”
Jos van Adrichem kan tevreden terugblikken op het hele proces: “De begeleiding door Huis Communicatie heb ik als positief ervaren. Fijn om een ervaren, inspirerende en deskundige regisseur te hebben, die soms ook dwingend kan zijn. Want dat heb je ook nodig als zo’n traject loopt naast alle andere activiteiten in je dagelijkse rol. De afgelopen vijf jaar heb ik nauw samengewerkt met een communicatieadviseur bij een andere organisatie, die is opgeleid door Huis Communicatie. Toen ik dat hoorde, wist ik wat ik in ‘huis’ haalde met dit team!”