“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.”
Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat.
Hoe kwam je bij Huis Communicatie terecht?
“Begin juni begon ik als directeur op De Drentse Hoek. De schoolgids en kalender moesten vernieuwd worden en omdat er haast bij was nam ik contact op met Huis Communicatie. Ondanks de tijdsdruk heeft Huis Communicatie mijn vraag goed opgepakt: er was altijd ruimte voor vragen, verduidelijking en afstemming. Daarnaast werd er meegedacht en er werden suggesties gedaan waardoor het logo, de schoolgids en de kalender zo mooi zijn geworden.”
Wat is het verhaal achter jullie nieuwe logo?
“Het oude logo was gedateerd, maar ik was net als directeur begonnen op De Drentse Hoek en wist niet hoe het team erin zou staan om deze te vernieuwen. Daarnaast waren er net shirtjes bedrukt voor de kinderen met het oude logo. Toen Talitha van Huis Communicatie voorstelde om vrijblijvend drie voorstellen voor een frisse restyle van onze oude logo te ontwikkelen zei ik ja. Deze voorstellen zagen er zo goed uit dat ik deze aan het team heb voorgelegd.”
Hoe reageerden je collega’s op het nieuwe logo?
“Het team vindt het nieuwe logo eigentijds en professioneel. Het past bij onze school en laat zien dat iedereen welkom bij ons is. Alle reacties zijn enthousiast. Op basis van het logo heeft Huis Communicatie een nieuwe huisstijl ontwikkeld die is doorgevoerd in de schoolgids en de kalender. Deze zijn gedrukt en uitgedeeld aan ouders. Ook zij reageren uitsluitend positief.”
Afbeelding: boven is het oude logo van de school en onder staat de restyle van het logo, gemaakt door Huis Communicatie.
Hoe is de samenwerking verder bevallen?
“Heel goed. Het logo is mooi doorgevoerd in de nieuwe huisstijl. Dat is niet alles. Huis Communicatie heeft ook de teksten van de schoolgids aangepakt. Inhoudelijk zijn de teksten beter geworden dan toen de school deze zelf maakte. De teksten zijn vriendelijker, de informatie komt beter naar voren en het is leesbaarder geworden. Kortom: ik ben blij dat ik contact met jullie heb opgenomen.”
Project uitgelicht: De Drentse Hoek
“Eigentijds, vrolijk, professioneel én precies wat wij als school willen uitstralen.”
Het begon met de vraag naar een nieuwe schoolgids en jaarkalender, maar binnenkort prijkt er ook een fris, nieuw logo aan de gevel van De Drentse Hoek in Den Haag. Een logo dat volgens directeur Jordy Verheij precies bij de school past. Hij klopte vlak voor de zomervakantie bij Huis Communicatie aan. Oordeel zelf over het eindresultaat.
Hoe kwam je bij Huis Communicatie terecht?
“Begin juni begon ik als directeur op De Drentse Hoek. De schoolgids en kalender moesten vernieuwd worden en omdat er haast bij was nam ik contact op met Huis Communicatie. Ondanks de tijdsdruk heeft Huis Communicatie mijn vraag goed opgepakt: er was altijd ruimte voor vragen, verduidelijking en afstemming. Daarnaast werd er meegedacht en er werden suggesties gedaan waardoor het logo, de schoolgids en de kalender zo mooi zijn geworden.”
Wat is het verhaal achter jullie nieuwe logo?
“Het oude logo was gedateerd, maar ik was net als directeur begonnen op De Drentse Hoek en wist niet hoe het team erin zou staan om deze te vernieuwen. Daarnaast waren er net shirtjes bedrukt voor de kinderen met het oude logo. Toen Talitha van Huis Communicatie voorstelde om vrijblijvend drie voorstellen voor een frisse restyle van onze oude logo te ontwikkelen zei ik ja. Deze voorstellen zagen er zo goed uit dat ik deze aan het team heb voorgelegd.”
Hoe reageerden je collega’s op het nieuwe logo?
“Het team vindt het nieuwe logo eigentijds en professioneel. Het past bij onze school en laat zien dat iedereen welkom bij ons is. Alle reacties zijn enthousiast. Op basis van het logo heeft Huis Communicatie een nieuwe huisstijl ontwikkeld die is doorgevoerd in de schoolgids en de kalender. Deze zijn gedrukt en uitgedeeld aan ouders. Ook zij reageren uitsluitend positief.”
Afbeelding: boven is het oude logo van de school en onder staat de restyle van het logo, gemaakt door Huis Communicatie.
Hoe is de samenwerking verder bevallen?
“Heel goed. Het logo is mooi doorgevoerd in de nieuwe huisstijl. Dat is niet alles. Huis Communicatie heeft ook de teksten van de schoolgids aangepakt. Inhoudelijk zijn de teksten beter geworden dan toen de school deze zelf maakte. De teksten zijn vriendelijker, de informatie komt beter naar voren en het is leesbaarder geworden. Kortom: ik ben blij dat ik contact met jullie heb opgenomen.”